Vandaag vrijdag 23-9 werd op sportpark “Overbeek” weer het jaarlijkse sporttoernooi gehouden voor de twee basisscholen in Zwartebroek en Terschuur. Onder prima omstandigheden werkten groep 1 en 2 een spellencircuit af, om spelenderwijs kennis te maken met korfbal en voetbal. Op het kunstgras van Revival werd er fanatiek gesport en dat leverde ongeveer 45 kinderen een hele mooie medaille op met het logo van sportclub Overbeek, een samenwerking tussen Revival en Terschuurse Boys.

Groep 3 en 4 van hervormde basisschool De Zaaier en die van kind centrum Het Anker vormden ook samen teams, om niet als scholen tegen elkaar, maar met elkaar te sporten. Op het kunstgras van de Terschuurse Boys waren talrijke voetbal- en korfbalwedstrijdjes te zien. Hier kwam na een heel spannende strijd, groep geel als winnaar uit de bus, op de voet gevolgd door team blauw en op de derde plek team oranje. De teamleden ontvingen een mooie bokaal.

Het toernooi is vanaf het middaguur dan een strijdtoneel tussen de groepen 5 en 6 en 7 en 8 van de twee scholen, waar naast korfbal en voetbal dan ook estafette op het programma staat. En rennen dat deden de meeste kinderen om het hardst, maar het bleek soms nog lastig om snel door de hoepel heen te kruipen onder druk van de aanmoedigingen.

Top 3 klassering bij groep 5-6 werd vastgesteld op paars met 23 punten, rood met 18 punten en blauw met 17 punten. De top 3 van de hoogste groepen 7 en 8 was uiteindelijk team blauw met 26 punten, team geel als tweede met 17 punten en team zwart met 15 punten. Ook hier ontvingen de winnaars een mooie herinnering.

De organisatie kijkt met een tevreden gevoel terug op bijna 200 kinderen die met plezier samen hebben gesport, en bedankt iedereen die zich op wat voor manier dan ook heeft ingezet!!