Vrijdag de 23e wordt op sportpark “Overbeek” weer het jaarlijkse sport toernooi gehouden voor de twee scholen in Zwartebroek en Terschuur. Dit is een unieke samenwerking tussen voetbalvereniging Terschuurse Boys en korfbalvereniging Revival, die de kinderen een sportdag biedt en elkaar laat ontmoeten.

Zo vormen de kinderen van hervormde basisschool De Zaaier en die van kind centrum Het Anker samen teams, om niet als scholen tegen elkaar, maar met elkaar te sporten. In de ochtend vanaf 09:00 uur is er ruimte voor spellen voor groep 1 en 2 en sport voor groep 3 en 4, terwijl vanaf het middaguur de groepen 5 tot en met 8 aan de beurt komen. Uiteraard zijn er wel prijzen voor de spelers van de teams die het beste presteren in hun poule. Waren belangstellenden de afgelopen jaren niet altijd welkom op het sportpark vanwege corona maatregelen, nu staat het veld weer open voor iedereen.

De organisatie hoopt dat deze sportdag de kinderen kan aanzetten tot meer bewegen of sportbeoefening in teamverband, wat uiteraard goed is voor de motorische en sociale ontwikkeling, maar vooral heel leuk is.