TERSCHUUR – Revival was vorig seizoen een plaaggeest voor de kampioenskandidaten in de zaal. Die status maakte het zaterdagavond opnieuw waar. De Terschuurse ploeg kwam net niet tot een stunt in Zwolle, maar legde de koploper wel het vuur aan de schenen.

,,We hebben een ploeg die gemiddeld 25 keer per wedstrijd scoort op 18 treffers gehouden”, concludeert Henk Schimmel.

Het was uiteindelijk niet genoeg voor de overwinning, maar de coach haalt vooral het positieve uit de wedstrijd. ,,We hebben de stijgende lijn tegen Sparta doorgetrokken. Tot 14-14 stonden we steeds een doelpunt voor. Daarna dooft het vlammetje; dat is deels de verdienste van Sparta, maar komt ook door enkele verkeerde keuzes van ons. Het spel biedt vertrouwen voor de komende duels.”

Doelpuntenmakers: Rozemarijn Kamphorst 4, Maaike van Veldhuizen 3, Anke Verkerk 2, Eric van de Glind 2, Simone ter Rahé 1, Albert van de Braak 1, Janno Kamphorst 1, Fred Lozeman 1

BRON: BARNEVELDSE KRANT