TERSCHUUR- Dankzij de gelijkmaker van Bas Ringeling in de absolute slotfase heeft Revival aan de competitiestart tegen Duko een punt overgehouden. De rommelige wedstrijd in de Barneveldse Veluwehal eindigde na een zinderende slotfase in een 14-14 remise. De bezoekers uit Duiven stonden vrijwel de hele wedstrijd voor en leken op weg naar een overwinning. Na een 5-7 ruststand stond het vlak voor tijd 11-13 waarna Revival veerkracht toonde en eindelijk gelijk kwam. Duko leek met de veertiende treffer alsnog te winnen, maar Ringeling besliste in de slotseconde anders: 14-14. Het gelijke spel was voor Revival het eerste punt na een veldcompetitie met louter nederlagen. Eind november verloor Revival in Duiven nog met 18-14 van dezelfde opponent.

Trainer Albert Kuijsten was dan ook niet ontevreden: ,,Gezien de wedstrijd voelt het gelijkspel als een overwinning en zeker in een poule van vier clubs kan dit een heel belangrijk punt zijn. Wij willen ons in ieder geval handhaven en dus als derde eindigen. Wij waren voor het eerst sinds tijden weer compleet en hebben vandaag een sobere wedstrijd gespeeld waarbij we heel goed met de omstandigheden zijn omgegaan. Negen verschillende doelpuntenmakers is ook prettig”.

Doelpuntenmakers Revival: Matthijs de Wit 3, Wilko Jansen 2, Bas Ringeling 2, Laura Ringeling 2, Eltjo Lozeman 1, Ilse van ’t Bosch 1, Yuki Spanjer 1, Fred Lozeman 1 en Simone Overeem 1.

Bron: Barneveldse krant