Zaterdag 23 april 10:30 uur; gelukkig niet heel vroeg, want dan is Laura nog niet wakker. Onderweg naar de wedstrijd werden er al tactische punten besproken. Jara, als je ‘dit’ tegen je tegenstander zegt, dan kan je daarna scoren.

We weten niet wat Evi heeft gegeten, maar ze was gelijk op stoom. De wedstrijd ging lekker gelijk op. Evi scoorde twee doorloopballen en Unitas scoorde ook twee keer. De tegenstander van Jara probeerde heel veel te onderscheppen en dat lukte ook best vaak, maar twee keer wist Jara er goed gebruik van te maken; 2-4 voorsprong! Verdedigend zat het goed dicht, dus in de rust weinig te melden. Vooral doorgaan.

Maar, wat gebeurde er…Unitas kwam terug tot 4-4. Zou het dan toch mis gaan? Daar dacht Evi anders over, want na 10 minuten uitrusten ging ze weer als een speer. Hup, weer twee mooie doorloopballen. Unitas scoorde nog een keer en zo konden we de laatste 10 minuten in gaan met één doelpunt voorsprong. Fenne, die net voor rust stevig was gevallen, kon weer mee doen. En dat bekroonde ze met een mooi schot! Gelukkig weer twee doelpunten verschil. Maar ook nu weer scoorde Unitas….. En toen gebeurde ‘dit’! De tactiek van Jara om makkelijk te scoren. Ze zei tegen haar tegenstander: ‘je veter zit los’. Schoot daarna meteen, maar helaas mis. Maja, die als een tijger aan het verdedigen was, scoorde na een schiettent! We konden blijven schieten en afvangen, totdat zij uiteindelijk scoorde. Eindstand 6-8!

Een lekker begin van deze toppers!