De beide scholen in Terschuur en Zwartebroek, basisschool “De Zaaier” en Kindcentrum “Het Anker” hebben vrijdag het Overbeek toernooi op sportpark Overbeek in Terschuur gespeeld. Uniek op deze sportdag is de samenwerking tussen de twee scholen en de twee verenigingen Revival en Terschuurse Boys, waarbij kinderen sporten -niet tegen elkaar- maar samen met kinderen van de andere school.

Dit is een voortzetting van het initiatief uit 2020, dat goed is bevallen. Twee aparte schoolvoetbal en schoolkorfbal toernooien werden omgebouwd tot dit ene leuke evenement. “We willen graag de kinderen van Terbroek op een laagdrempelige manier kennis laten maken met de sporten die worden beoefend op ons mooie sportpark, en dat is goed gelukt”, aldus de enthousiaste organisatie. “En of kinderen uiteindelijk voetbal of korfbal leuker vinden, dat maakt eigenlijk niet uit, zolang ze maar plezier hebben, of hierdoor juist krijgen, in samen sporten”, aldus een woordvoerder. Meesters en juffen en de kinderen konden elkaar zodoende ontmoeten, en samenwerken.

Voor de kinderen van de groepen 1 en 2 werd er een hele mooie medaille verdiend gedurende het spellen circuit, terwijl bij groep 3 en 4 de prijzen werden verdeeld door team rood dat slechts op doelsaldo won van team roze dat gelijk eindigde. Na het middag programma was groep groen het beste bij groep 5 en 6 en won team blauw vrij overtuigend bij de oudste groepen 7 en 8 na de optelling van voetbal, korfbal en estafette wedstrijden.