TERSCHUUR Revival beleeft niet de succesvolle tijden zoals vorig seizoen in de zaal. De ploeg uit Terschuur ging zaterdag voor de derde keer in vier duels onderuit; ASVD was met 12-18 te sterk.

Vorig seizoen draaide Revival tot op het laatste moment mee in de top van het klassement en was het een grote plaaggeest voor de titelkandidaten. Henk Schimmel hoopte dat zijn ploeg die rol opnieuw kon invullen, maar daar is het spel van Revival momenteel te wisselvallig voor. Hoewel het vorige week nog een goede wedstrijd tegen koploper Sparta speelde, gaf het de andere wedstrijden niet genoeg thuis.

Revival moest zaterdag ook zijn meerdere erkennen in ASVD dat voorafgaand aan de wedstrijd eveneens twee punten uit drie duels had. In de eerste helft waren de twee teams nog gelijkwaardig aan elkaar, maar in de tweede helft legde Revival de bezoekers uit Dronten geen strobreed in de weg om uit te lopen.

,,In de tweede helft was ASVD ons de baas¨, concludeert coach Henk Schimmel, die hiervoor vooral naar het spel van zijn eigen ploeg kijkt. ,,Wij lieten hen in de tweede helft gewoon weglopen van 8-8 naar 8-14. Het eerste kwartier na rust hebben we niet gescoord. Dat mag gewoon niet.¨

FITHEID Schimmel heeft een verklaring voor het matige spel van de laatste weken. ,,Ik mis energie in de ploeg. Het was niet des Revivals. Wij horen met veel passie en beleving elke tegenstander te bestrijden. Ik mis dat dit seizoen.”

Het verschil met vorig jaar is ook de fitheid van de ploeg. ,,Vorig jaar had ik iedereen in topvorm tot mijn beschikking. Dat is dit jaar wel anders. Zaterdag moest ik Simone wisselen vanwege haar verkoudheid en we missen Eltjo. Hij kan gelukkig binnenkort weer beginnen met trainen.”

De uitslagen zorgen ervoor dat Revival niet de rol van afgelopen seizoen kan invullen, maar de komende duels anders tegemoetgaat. ,,Ik had gehoopt in ieder geval vier punten te hebben, zodat we meer naar boven kunnen kijken. Het is nu vooral zaak ons aand e onderkant te onttrekken.”

Doelpuntenmakers: Maaike van Veldhuizen 3, Anke Verkerk 3, Albert van de Braak 3, Eric van de Glind 2, Janno Kamphorst 1.

BRON: BARNEVELDSE KRANT