Donderdag 18 maart was het zover: de allereerste bijeenkomst van het kersverse jeugdbestuur van onze vereniging. In de bestuurskamer, met frisdrank en paaseitjes, en kennismakingsvragen van onze voorzitter Jeffrey. Hier volgt een beknopte samenvatting (want toen de spanning er eenmaal af was werd en lekker op los gekwebbeld!)

Allereerst een kennismakingsrondje. Ons jeugdbestuur bestaat uit Meike Schimmel uit de B1, Amber van de Pol uit de B1, Jesse van Ginkel uit de C1, Bas van de Pol uit de C2, Yonna van Ginkel uit de C2, Bente van Deuveren uit de E1 en Evi Evers uit de F1.

Waarom ben je in het jeugdbestuur gekomen?

Eigenlijk allemaal omdat het ze wel leuk leek, en uit nieuwsgierigheid. En de paaseitjes zijn mooi meegenomen!

Wat is het leukste aan Revival?

Meteen wordt door Jesse en Bas het woord “kamp!” geroepen! Bente vindt het korfballen zelf ook gewoon heel leuk, en dan met name de wedstrijden. De trainingen zijn ook meestal leuk, maar ook dan doen ze het liefst een partijtje. Eigenlijk staan alle leden van het jeugdbestuur liever in de aanval dan in de verdediging

Wat zou Revival NOG leuker kunnen maken?

Bas lijkt het een leuk idee om een soort Revival toernooi te houden. Alle teams mixen en wedstrijdjes tegen elkaar spelen. Dan aan het einde van de dag een winnaar en een gezellig feestje! Evi heeft heel veel leuke ideetjes voor trainingen. Wat dacht je van WC-tikkertje? Of verstoppertje in het donker? Ook vertelt ze over een training waarbij ze op de rug van Matthijs een parcours moesten doen. Dat willen Meike en Amber Ernst ook wel eens zien doen! Yonna wil het kamp graag uitbreiden tot 3 of 4 nachtjes. Jesse lijkt het leuk om een keer zo’n soort Vikingrun te doen als toen op Koningsdag. De merchandise mag uitgebreid worden met onderbroeken ( 😊) en handschoenen met grip.

Welke speler is je grote voorbeeld?

Het wordt een nek-aan-nek race tussen broer en zus Bas en Laura. Gelukkig wordt ook Jeffrey nog genoemd. Evi vindt iedereen even goed, en dat is waarschijnlijk ook het beste antwoord.

Waar zou je MEER van willen bij Revival?

Het lijkt Jesse leuk als je wat makkelijker vrienden of vriendinnen mee kunt nemen naar de training. “En je ouders een keer mee laten trainen?”, vraagt Jeffrey. Daar zijn de meningen erg over verdeeld!

Meike en Amber willen meer stickers en dat de merchandise ook via de site te koop is.

Wat vind je NIET leuk binnen Revival?

Er zijn een paar oefeningen die tijdens de trainingen wat minder gewaardeerd worden. Sponsorbordtikkertje of een oefening waarbij je heel lang met gebogen benen moet staan. Evi vertelt over het spel “Vies en lekkertje” waarna er een druk gesprek over lekker eten ontstaat. Bente vertelt wat “een prutje” is, Meike en Amber gaan het liefst naar de Mac en de meningen over sushi zijn verdeeld. We moeten maar eens een Revival-diner houden ! Yonna eet dan het liefst boontjes met spek!

Wat vinden jullie van:

– de kantine?  Nu heel mooi, maar vroeger wel oud, De bestuurskamer is ook mooi zeg!

– de velden? Mooi, maar ze missen een WC. Jeffrey vertelt vast wat over de plannen van de nieuwe velden.

– ons logo? Ook mooi.

– ons tenue/onze kleding? Iedereen vindt het leuk dat het origineel is en dat je deze kleuren eigenlijk nooit ziet bij andere verenigingen. Dus we zijn trots op onze clubkleuren!

Spontaan praten we nog even over blessures. Gelukkig is niemand ooit erg geblesseerd geraakt tijdens het korfballen. De meeste ongelukjes gebeuren thuis. Maar het materiaal is soms wel gevaarlijk! Zo kreeg Amber ooit een paal op haar hoofd, Bente haar vinger tussen de paal en de korf en Jesse een plaat op haar teen!

Tenslotte de rondvraag:

Evi wil nog kwijt dat ze de leukste trainers heeft en dat zij mee moeten als zij ooit naar een ander team gaat.

Yonna vindt Ilse en Bertine ook hele goede trainers, maar ze mogen niet meer zingen!

We maken nog een foto  en dan zit de eerste bijeenkomst er op. Vanaf nu zullen deze leden aanspreekpunt zijn voor de jeugd, betrokken worden bij agendapunten van het bestuur die ook voor hen van belang zijn en een paar keer per jaar een deel van de bestuursvergaderingen bijwonen om hun zegje te doen!

Het bestuur van Revival is heel blij met deze waardevolle aanvulling!