Laatste kans voor Revival-1 (?)

Revival mag het in de laatste ronde opnemen tegen Spirit in Voorthuizen. In “De Voorde” wacht een belangrijk duel, want nummer zes Revival kan bij verlies morgen, uiteindelijk nog degraderen als concurrent nummer zeven TOP thuis wint van Noviomagum. Dan sleept TOP er namelijk nog een beslissingswedstrijd uit die moet gaan uitmaken wie nog een degradatie duel gaat spelen tegen een andere nummer zeven uit een andere poule, Revival of TOP.

De ploeg van trainer Schimmel heeft bij een gelijkspel of winst dus niets te vrezen, maar dat zal lastig worden. Maaike van Veldhuizen ligt de rest van dit seizoen uit na een enkel operatie (ze zal morgen vervangen worden door Suzanne Ceelen) terwijl ook Eltjo Lozeman en Albert van de Braak nog een vraagteken opleveren voor de coach. Spirit dat derde zal eindigen heeft niets te winnen of te verliezen en kan dus vrijuit spelen. Nu zijn de onderlinge duels altijd moeilijk voorspelbaar want het beter geachte Spirit moest in de Veluwehal in de eerste ontmoeting een gelijkspel toestaan en vorig jaar in de zaal wonnen de teams beiden hun thuiswedstrijd met slechts een puntje verschil.

Wel weet Revival voor aanvang van het duel met Spirit de uitslag van TOP tegen Noviomagum al, zodat het bij het eerste fluitsignaal in Voorthuizen duidelijk is of de terschuurse ploeg al behouden blijft voor eerste klasse, of dat men nog vol de moeilijke strijd moet aangaan voor een punt of meer.
Aanvang is om 19.45 uur.

Tweede kan vrijuit spelen.

Revival-2 speelt tegen Spirit-3 dat helemaal onderaan staat en alleen bij winst nog een kansje op behoud lijkt te hebben. Thuis ging het een helft gelijk op maar in de tweede helft speelde Revival de tegenstander aardig zoek en kwam het tot 25 doelpunten. Zaterdag zal dat een stuk lastiger worden met alle invallers en mogen we er zeker niet vanuit gaan dat de punten zomaar meegaan naar Terschuur. Revival-2 kan lekker vrijuit spelen en gewoon proberen er het beste van te maken. Aanvang is hier om 17.20 uur.