Na alle richtlijnen die er zijn vanuit het RIVM, het KNKV en de gemeente, zijn er nu ook heuse “KV Revival richtlijnen”! Er is, mede samen met Terschuurse Boys, hard gewerkt om een protocol op te stellen hoe wij op een veilige manier weer kunnen gaan sporten  op Sportpark Overbeek.

De trainingen zullen weer worden hervat vanaf  woensdag 6 mei voor alle jeugdleden van 4 t/m 18 jaar. Vanwege de vele strenge regels, is het helaas niet mogelijk om te trainen met de allerkleinste toppers van onze vereniging. Zo mogen trainers niet binnen 1,5 meter van de kinderen komen en mogen ouders ook niet meekomen naar trainingen. Voor de kinderen van 4 t/m 12 jaar is het aan ouders zelf om in te schatten of hun kind zelfstandig genoeg is om met deze richtlijnen deel te kunnen nemen aan de training. Bij twijfel, overleg even met de trainer. Wanneer ouders een verzoek willen indienen voor een uitzondering, dan kan dit bij de “Corona-coördinator” van de vereniging, Jeffrey van de Bunt. Doe dit door een mailtje te sturen naar voorzitter@kvrevival.nl.

Voordat de trainingen kunnen worden hervat, is er nog wel wat huiswerk te doen voor alle jeugdleden, hun ouders en de trainers. Er zijn namelijk heel duidelijke regels opgesteld en het is een verplichting deze door te lezen vóór je naar het sportpark komt. De regels zijn ook streng, mede vanwege de gevolgen die er kunnen zijn voor de vereniging bij handhaving. Op het veld zijn speciale “Corona-verantwoordelijken” aanwezig, die zullen toezien op naleving van de regels. Houd je je hier niet aan, dan zijn zij bevoegd je weer naar huis sturen. Volg dus de aanwijzingen die gegeven worden door trainers en “Corona-verantwoordelijkheden” ook op!

Klik hier voor het protocol met alle regels.

We gaan trainen volgens een strak schema met aangewezen velden (de veldnummers zullen zichtbaar zijn op de palen). Ouders wordt gevraagd om minimaal een dag van tevoren bij de trainer aan te geven of hun kind naar de training komt.
Jeugdleden mogen niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training op het sportpark zijn. Kom dus in al je enthousiasme niet te vroeg! Na de training moeten jeugdleden ook direct weer naar huis, waarbij we aan de 13 t/m 18-jarigen wel vragen om even te helpen de materialen weer te desinfecteren. Kijk vooraf goed op welk veld er getraind wordt en informeer als ouder je kind waar het heen moet op het veld. Ouders mogen het sportpark niet betreden. Bij onduidelijkheid of ondersteuning kan hulp gevraagd worden aan de aanwezige Corona-verantwoordelijken.

Voor de C1 gaan de regels betekenen dat zij niet met het hele team samen kunnen trainen, de regels zijn namelijk strikt in de scheiding tussen 12 en 13 jaar. Hier zijn geen concessies in mogelijk!

Team Tijd Veld
F-jes 17.30 – 18.30 1
E1 17.40 – 18.40 2
D1 17.40 – 18.40 2
C (12 jaar) 17.50 – 18.50 3
C (13 jaar) 19.15 – 20.15 1
B1 19.15 – 20.15 1
A1 19.25 – 20.25 2

Het is nog niet bekend tot wanneer we zullen gaan trainen. Na de eerste twee weken zullen we in ieder geval een evaluatie houden hoe de trainingen lopen. Hoe beter we ons met elkaar aan de regels houden, hoe langer we kunnen trainen!

Wanneer er kinderen zijn die graag willen komen korfballen, maar geen lid zijn van KV Revival, kunnen zij een mail sturen naar tc@kvrevival.nl. Zij zullen aangeven wanneer je aan kan sluiten bij één van de trainingen. Zonder een bericht van de TC, kan je nog niet komen trainen.