Korfbalvereniging Revival uit Terschuur heeft deze week bekend gemaakt dat een akkoord is bereikt met een nieuwe hoofdtrainer. Dit nadat de club in december had gemeld dat er einde komt aan de prima samenwerking met de huidige trainer Albert Kuijsten, aan het einde van dit lopende seizoen. De nieuwe man is een bekende in Terschuur; namelijk Henk Schimmel uit Warnsveld, al eerder was hij een periode hoofdtrainer in Terschuur.

Schimmel begon lang geleden zijn korfballeven in Zutphen. Hij speelde jarenlang in het eerste van Rapiditas (later gefuseerd met ZKC’16 tot KVZ in Zutphen) en is daar ook jarenlang nog hoofdtrainer geweest. Zijn trainerscarrière heeft hij daarna voortgezet, inmiddels bij een groot aantal clubs van divers niveau, onder andere ook bij onze buren van ODIK uit Barneveld. Tot voor kort was hij trainer bij Melynas in Eerbeek, en SEV in Zelhem. Behalve trainer is hij ook al jarenlang docent voor korfbaltrainers binnen de landelijke korfbal bond KNKV.

De technische commissie (Stuurgroep Technisch) van Revival moest na het aangekondigde vertrek van Kuijsten op zoek naar een vervanger die de uitdaging aankon om Revival klaar te stomen voor de toekomst. De selectie is beperkt qua bezetting en in de (oudere) jeugd is een tekort aan jongens. De jongste teams groeien echter als kool. Voldoende redenen om een trainer te zoeken die naar de vereniging als geheel omkijkt. Uit de opgestelde profielschets kwam naar voren dat juist Henk Schimmel heel goed in dit plaatje past. “Hij is een trainer die spelers individueel beter kan maken, talent herkent en ontwikkelt en inspirerend en afwisselend trainen geeft. Daarbij oog heeft voor de mini’s en de F tot en met de selectie” aldus de club.

Mede dankzij de opbrengsten van de Grote Club Actie heeft Revival deze zeer ervaren trainer uit Warnsveld (gemeente Zutphen op 50 min. rijden van Terschuur!) opnieuw kunnen vastleggen, zodat hij niet alleen voor de selectie, maar zeker ook voor jeugd en jeugdtrainers van grote waarde zal zijn.

Kortom, we erg blij dat we deze zeer ervaren trainer hebben kunnen vastleggen voor onze kleine maar gedreven en gezellige dorpsclub, die dit jaar 50 jaar bestaat.