VOORTHUIZEN Revival heeft ook de tweede beslissingswedstrijd van DWS gewonnen. Dankzij de 16-13 overwinning en de zege van een week eerder speelt Revival ook volgend seizoen in de tweede klasse, terwijl DWS degradeert naar de derde klasse.

In een goed gevulde en sfeervolle De Voorde werd het zaterdagmiddag nooit echt spannend. Door de marge van vijf punten van de eerste wedstrijd in combinatie met het gebrek aan scorend vermogen van DWS bleef een zinderende ontknoping uit. Hoewel DWS pas na negen minuten voor de eerste keer wist te scoren en Revival matig aan het duel was begonnen, ging het in de eerste helft gelijkop en viel bij de 6-5 ruststand halverwege vooral de dubbele wissel bij DWS op. Tien minuten voor rust werden Kees van de Kuilen en Boaz Liefting ingebracht, maar de aanvallende dreiging kwam vooral van Gert-Jan Davelaar.

Direct na rust liep Revival via 10-6 uit naar 13-7 en was handhaving voor de ploeg van trainer Albert Kuijsten een kwestie van tijd. Uitblinker Bas Ringeling speelde daarin een sleutelrol en ook de vrouwelijke tandem Laura Ringeling en Amber Davelaar had een cruciaal aandeel in de makkelijk zege voor de ploeg uit Terschuur. Kuijsten was dan ook tevreden: “Dankzij de dubbele winst op DWS sluiten we de zaalcompetitie op een goede manier af en het is natuurlijk prettig dat we niet degraderen. Omdat de echte spanning ontbrak, bleef de echte ontlading na afloop uit. Wij zijn uitgegaan van eigen kracht en hebben deze play-off terecht gewonnen. Vandaag heb ik me ook geen zorgen gemaakt, ondanks dat we niet echt overtuigend begonnen. Ik had nog genoeg kwaliteit op de bank zitten en uiteindelijk hebben de dames vandaag het verschil gemaakt. Wel gek dat we zaterdag weer op het veld staan, maar dit is een lekkere afsluiting van de zaalcompetitie”.

Trainer René Slegh van DWS: “Wij hebben geen aanspraak op de zege kunnen maken. Wij waren minder dan vorige week, teveel spelers zaten niet lekker in de wedstrijd en het gebrek aan scorend vermogen bleek ook vandaag weer. Aan de tekentafel zag het er goed uit, in de praktijk niet. De degradatie is de pijnlijke conclusie van een teleurstellend zaalseizoen”.

Doelpuntenmakers DWS: Gert-Jan Davelaar 5, Joël Lagerweij 2, Rens Bleijenberg 1, Rinske van den Brink 1, Sabrina van den Brink 1, Linemijn Jansen 1, Joanne Lijbers 1, Saskia Pater-Westervelt 1.

Doelpuntenmakers Revival: Laura Ringeling 4, Bas Ringeling 4, Fred Lozeman 3, Amber Davelaar 3, Matthijs de Wit 2

Bron: Barneveldse Krant