TERSCHUUR– Dankzij een prachtige eindsprint heeft Revival koploper Regio’72 met 15-13 verslagen. Na een evenwichtige wedstrijd gaf de felheid van de thuisclub in de slotfase de doorslag. Door de fraaie overwinning houdt de ploeg van trainer Albert Kuijsten uitzicht op de koppositie.

Na de teleurstellende nederlaag van een week eerder tegen laagvlieger Elburg begon Revival ook tegen Regio’72 niet overtuigend aan de wedstrijd. De thuisclub had veel moeite met de fysiek sterke tegenstander en de lengte van de mannen uit Vaassen. Nadat Kuijsten met Matthijs de Wit en Maaike van Veldhuizen al twee invallers had ingebracht, kantelde de wedstrijd en kwam Revival knap terug van een 5-8 achterstand tot de 8-8 ruststand. De ervaren thuisploeg ging wat beter om met het natte veld van Sportpark Overbeek, maar stond drie minuten voor tijd toch op een 12-13 achterstand. In een doldwaze slotfase kantelde Revival het vierpuntenduel echter alsnog in Terschuurs voordeel. Eerst scoorde de weer ingevallen Laura Ringeling knap de gelijkmaker, waarna niet veel later Eltjo Lozeman Revival zelfs op voorsprong bracht. Nadat de lijstaanvoerder uit Vaassen de kans op de gelijkmaker gemist had, bepaalde Fred Lozeman uit een strafworp de eindstand op 15-13.

Trainer Kuijsten was na afloop uiteraard tevreden met de zwaarbevochten overwinning: ,,Dit was een goede pot die wij winnen omdat we net wat gehaaider en slimmer waren. Ook waren we in de slotfase van zowel de eerste als de tweede helft effectiever dan Regio’72, die gelukkig voor ons vijf of zes strafworpen missen. Maar dit was een ouderwetse Revival wedstrijd, wij hebben tot het laatst geknokt. We speelden met lekker veel pit en waren net wat feller dan Regio’72. Het is ook heel mooi dat wij deze wedstrijd echt met zijn tienen hebben gewonnen. In de slotfase draaiden de weer ingebrachte Bas en Laura Ringeling ook heel sterk mee”. Door de vierde overwinning in zes wedstrijden staat Revival nu op een gedeelde tweede plaats met een achterstand van twee punten op koploper Woudenberg, de tegenstander van volgende week. Wint Revival volgende week weer van de koploper, is het zelf de nieuwe lijstaanvoerder. Kuijsten: ,,Dit is een goede en leuke poule met veel gelijkwaardige ploegen, wij zijn blij met de acht punten. Maar nu gaan we natuurlijk op jacht naar meer!”

Bron: Barneveldse krant