In de aanloop naar de wedstrijd hebben we besloten de kids niets te vertellen. De vorige keer dat we kampioen konden worden vonden ze het heel spannend namelijk. Maar toch hadden een paar kids iets door, maar die dachten dat we volgende week dan ook moesten winnen….

Van te voren goed besproken; let op de jongens van de tegenstander; ze zijn snel en willen er overal tussen springen. Daar hadden we op getraind, dus dat ging heel goed. Andere punt was; gewoon scoren.

Jara opende de score. Een goed begin is het halve werk. Daarna moest Matthijs even roepen dat Fenne wel een doorloopbal kon nemen en wat deed Fenne….een super mooie doorloopbal! Daarna mochten de andere vier het veld in. Saige is de laatste tijd op schot, dus ze peerde hem er weer in (0-3). Woudenberg wilde toch ook op het scorebord. Eén van de snelle jongens scoorde. Na een mooie aanval scoorde Saige weer. Na een poosje geen doelpunt verkleinde Woudenberg het verschil weer naar twee (2-4). Nog net voor de rust scoorde Elynn! En toevallig had ze ‘s ochtends gezegd dat dat haar doel was.

Het voordeel van 8 spelers is dat ze elke keer goed uit kunnen rusten. Woudenberg deed nog wat terug, maar Fenne en Jara (2x) schoten er mooie doelpunten in. Soms lijkt het heel makkelijk, maar ze doen het toch maar ff (3-8). Alleen de laatste 10 minuten nog, dus eigenlijk wisten we dat de winst binnen was. Maar Saige wilde het verschil nog groter maken, binnen twee seconden had ze de bal er in liggen. Woudenberg scoorde nog twee keer en daarna was het afgelopen (5-9).

En toen…ja, nu volgende week nog winnen, zeiden de kids. We konden ze vertellen dat ze al kampioen zijn, want niemand kan ons nog inhalen! Ze stonden juichend in de rij van het strafworpen nemen. Door een korte bui waren ze best nat geregend, dus snel naar de warme douche. Lekker een zakje chips mee en er is in ieder geval één auto op de terugweg langs de Mac gereden.

Waarschijnlijk volgende week een klein feestje na de laatste wedstrijd buiten. Na de vakantie gaan we de zaal in.

Goed gedaan dames en heer! We zijn trots op jullie!