14-01-2017, 17:47 | Van de redactie

TERSCHUUR Twee thuiswedstrijden met twee verschillende gezichten. Vorige week maakte Revival oorlog met het ‘grote’ Spirit, maar na het knappe gelijkspel volgde zaterdag een slechte wedstrijd tegen Dindoa waarin Revival niet thuis gaf.

,,Geen passie. Geen beleving. Dat heeft ons de das omgedaan”, aldus coach Henk Schimmel in een duidelijke conclusie over de 14-19 nederlaag tegen Dindoa.
,,De euforie van onze wedstrijd tegen Spirit bleef te lang hangen. Het lukte is niet goed om dit om te zetten”, vervolgt de coach van Revival. ,,Dat zag ik donderdag op trainen al. Voor het duel met Spirit moest ik tien minuten eerder stoppen; zo scherp waren we. Afgelopen donderdag was het naatje.”
Revival viel terug in de patronen van voor de winterstop. In de eerste helft wist de ploeg nog redelijk mee te komen. Tot 7-7 ging het gelijk op en bij rust stond het slechts 10-12 voor Dindoa, de nummer drie van de ranglijst.
Na rust verkleinde Revival de achterstand nog tot één punt, ‘maar daarna was het over en uit’. Schimmel: ,,We laten Dindoa gewoon gaan en zelf hebben we geen eindsprint in huis. Dan verlies je.”
ROMMELPOT ,,Het was een rommelpot”, vertelt de ervaren oefenmeester over de nederlaag. ,,We hebben ons niveau niet gehad en Dindoa is goed genoeg om dat af te straffen.”
Dat is vooral een mentale kwestie, analyseert Schimmel: ,,Fysiek komen we niet tekort.” De vraag is dan hoe Revival daar verandering in weet te brengen, zodat het boven de degradatiestreep blijft. ,,We moeten rustiger worden in ons spel. In de laatste minuten draait tot vijf keer toe een bal uit de korf. Dat komt door onrust. Op trainen heb je de tijd om te schieten. Nu is het allemaal gehaast.”
Schimmel heeft er vertrouwen in dat die rust kan terugkeren bij zijn ploeg. ,,We hebben een ploeg die zich kan herpakken van dit soort ‘bloopers’. Zaterdag moeten we tegen Rheko, de nummer laatste; daar moeten we van winnen en dat gaan we ook doen.”
Doelpuntenmakers: Maaike van Veldhuizen 3, Eltjo Lozeman 3, Rozemarijn Kamphorst 2, Janno Kamphorst 2, Simone ter Rahé 1, Anke Verkerk 1, Albert van de Braak 1, Eric van de Glind 1.
bron: BARNEVELDSE KRANT