Zaterdag 16 april is de tweede en laatste beslissingswedstrijd gepland tussen DWS uit Kootwijkerbroek en Revival uit Terschuur. In de Voorde in Voorthuizen gaan de teams dan uitmaken wie er degradeert naar de derde klasse en wie er in de huidige tweede klasse mag blijven. Het eerste duel eindigde in een 16-21 overwinning voor Revival en dus is dat team licht favoriet. Helaas viel routinier Eltjo Lozeman uit en is het onduidelijk of hij zaterdag in actie kan komen. Trainer Kuijsten van Revival verwacht een herhaling van zetten en dus een stugge pot tegen het fanatieke DWS. Wellicht zal het een iets andere wedstrijd worden als DWS andere spelers zal opstellen, want alles moet uit de kast worden gehaald in de strijd tegen degradatie. Een verschil van vijf is nog wel te overbruggen in de zaal, waar vaak veel wordt gescoord.

De teams kunnen zich in ieder geval opmaken voor een leuke wedstrijd die ergens om gaat, in een volle hal met meelevend publiek. En dat voor beiden na een eigenlijk teleurstellend zaalseizoen. De eerste ontmoeting was een sportief treffen tussen de twee teams die elkaar door en door kennen, en er mag ook nu worden gehoopt op een spannend treffen dat beslist moet worden zaterdag, al is het uiteindelijk met een strafworpenserie als DWS na reguliere speeltijd of verlenging gelijk staat met Revival op doelsado. Als DWS wint met 6 of meer doelpunten verschil, zullen zij zich handhaven ten koste van Revival. Hopelijk zal Revival gewoon voor de tweede maal de winst pakken!? De wedstrijd staat onder leiding van een ervaren scheidsrechter in de persoon van Gijs van Garderen. Aanvang is om 15:30 uur.

Kom dus allemaal naar de Voorde in Voorthuizen om Revival aan te moedigen…!!