TERSCHUUR ,,Ik ben vooral blij dat we eindelijk weer mogen, ondanks de belemmeringen die er ook zijn. Laten we hopen dat Revival kan verrassen in de zaalcompetitie.” Aan het woord is hoofdtrainer Albert Kuijsten, die net als zijn DWS-collega René Slegh aan het eind van het seizoen vertrekt. ,,Er breekt een nieuwe fase aan voor de club.”

Momenteel is de oefenmeester dus vooral opgelucht. Tegelijkertijd is hij waakzaam voor coronabesmettingen of quarantaines in zijn selectie. ,,Tja, het is niet anders in deze tijd, maar elke keer mis ik haast wel iemand bij de training wegens een infectie of een quarantainegeval. Het zijn er vaak maar één of twee, maar vervelend is het natuurlijk wel. We moeten net als alle clubs in Nederland en daarbuiten roeien met de riemen die we hebben; het is jammer allemaal maar we moeten flexibel en positief zijn en blijven. Ik ben daarom dus vooral blij dat we eindelijk weer lekker wedstrijdjes kunnen spelen die ergens om gaan. En ja, daarbij is het doel om zolang mogelijk compleet te zijn. Bouwen is er in deze fase natuurlijk niet echt bij, hoezeer je dat als coach ook zo graag wil.”

JAMMER De coach noemt het vooral jammer voor de spelers zelf als ze niet in actie kunnen komen. Kuijsten zelf is nog niet geveld geweest door het virus. ,,Ondanks het feit dat mijn vrouw in het ziekenhuis werkt. Wel is het zo dat ik kleine kinderen heb en daardoor wel in quarantaine heb gezeten. Als er een snotneus was, ontstonden er al gauw dilemma’s. Ondanks een negatieve test, was het dan toch altijd lastig keuzes maken. Ach ja, we gaan deze tijd wel doorkomen met zijn allen. Eerst richten we ons op de zaalcompetitie.” Zaterdag is Duko de opponent van de Terschuurders. Een tegenstander die het ook al trof in de enige krachtmeting die er in de zaal gespeeld is. ,,Toen was ik er zelf wegens ziekte niet bij maar die wedstrijd ging verloren. Voor zaterdag hopen we dus op een ander scenario. Het is natuurlijk een gekke competitie die doormidden is gezaagd met nu maar vier teams. In april zijn er play-offs en play-downs en gaan de nummers 1 en 2 door voor promotie. De nummers vier spelen dan om lijfsbehoud. Half april vieren we ook nog eens het vijftigjarig jubileum en dan kan het zomaar zo zijn dat we op 16 april om promotie of lijfsbehoud spelen. We gaan uiteraard voor het eerste.”

PLEZIER EN GEZONDHEID Kernbegrippen de komende maanden zijn plezier en gezondheid. ,,Natuurlijk zijn er ook wel sportieve ambities en willen we zo hoog mogelijk eindigen maar na drie jaar corona zijn we de zaken ook wel gaan relativeren. En ja, we zijn uiteraard helemaal klaar met die hele coronatoestanden. Over het sportieve: we beleven een moeizaam seizoen tot nu toe en staan helaas onderaan in de veldcompetitie. Verder hebben we ook te maken met de nodige pechgevallen. Om je een voorbeeld te geven. In de al genoemde wedstrijd tegen Duko misten we zowel Simone ter Rahé, Laura Ringeling, Wilko Jansen én Fred Lozeman. Ja, dan is het wel moeilijk om hoge ogen te gooien. Om heel eerlijk te zijn, zijn we geen één wedstrijd helemaal compleet geweest. Toch weet ik tegelijk dat we genoeg potentie hebben om goed te gaan presteren in de zaal met de tegenstanders Rood-Wit, Reehorst en dus Duko. Ik ben benieuwd wat we kunnen laten zien. We gaan er vol voor, evenals op het veld.” Na dit seizoen gaat Revival het dus met een andere hoofdtrainer doen. Kuijsten: ,,Na drie jaar is het goed geweest. Er wordt na dit jaar gebouwd aan een verjongde ploeg dus de club gaat een nieuwe fase in. Ik heb er alle vertrouwen in dat dit met een ander, fris gezicht goed gaat komen. En verder heb ik vooral nog zin in de komende maanden hier in Terschuur.”

Jurre Jochemsen